maandag 15 september 2014

Zaterdagavond 13 september 2014 ROME dag 1 Aankomst in klooster vervolg op vorig artikel met foto's

Vanuit de internetwinkel was ik net op tijd terug in het klooster. We zijn vanavond maar met weinig mensen. Een Engelsman, Richard en ik zijn vandaag nieuw gekomen. Voor we gaan eten wordt er een voetwassing gedaan. Richard en ik moeten op een stoel gaan zitten in een kring, gevormd door de vrijwilligers en andere pelgrims. Daarna wordt een voet gewassen, gedroogd en gekust als welkom. Met het laatste heb ik wat moeite. Daarna moeten Richard onze naam noemen en vertellen waarom we deze pelgrimage hebben gedaan. Hierna is het tijd om te gaan eten. Naast mij zit een Fransman, een apart, maar vooral heel bijzonder mens, die doorwandeld naar Jeruzalem. Hij is van beroep fotograaf, maar maakt onderweg geen foto’s, omdat hij steeds kritischer is geworden in zijn beroep. Zou dat de reden zijn dat hij deze tocht maakt? Het is moeilijk Engels praten met hem, omdat hij Frans spreekt als hoofdtaal. Het lukt wel. Maar hij spreekt liever met Marlies en Hein in zijn eigen taal, waar ik alle begrip voor heb. Verbazingwekkend is eigenlijk hoe mijn Engels en Duits vooruit zijn gegaan. Ik ben hier  de enige die op de fiets is. Er is een Nederlands echtpaar, Hein en Marlies, dat vanaf juni heeft gewandeld, heel knap. Alleen Richard en ik blijven hier nog een nacht, de anderen gaan allemaal morgen na het ontbijt op weg naar huis of ander adres. Het diner bestaat uit noedels, althans dat dacht ik. Echter daarna komt nog een bord met vlees en sla. Ik eet de sla, maar het is allemaal teveel. Koffie of thee toe, het is geweldig en ik heb niets te klagen. 

We mogen hier twee nachten blijven, daarna moeten we verkassen. Moet morgen in ieder geval zien dat ik een ander onderkomen vind, liefst met internet. Zal niet meevallen want de prijzen zijn abnormaal. Ga hoog in Rome en voor mij bijna onbetaalbaar. Nu eerst slapen, morgen verder en hopelijk met de foto’s.





















































Geen opmerkingen: